Cukier

Cukier jest częścią naszej codziennej diety.

Jest on składnikiem węglowodanów, które dzielą się na proste i złożone. Węglowodany proste to jednocukry, np. fruktoza (owoce) i galaktoza (zawarta w mleku) oraz dwucukry, jak laktoza, która występuje w mleku czy sacharoza. Do węglowodanów złożonych zaliczamy celulozę, główny składnik błonnika pokarmowego. Węglowodany złożone występują w ziemniakach, warzywach strączkowych i zbożach. Oba rodzaje węglowodanów (w odpowiednich ilościach) są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Najczęściej cukier kojarzony jest jednak ze słodyczami. Po słodycze sięgamy m.in. w sytuacjach stresowych, spotkań z rodziną lub przyjaciółmi (imieniny, urodziny) oraz z nudów.
Większość z ludzi nie potrafi sobie wyobrazić życia bez cukru. Można powiedzieć, że uzależniliśmy się od jego obecności w naszym codziennym życiu. Nie ma kawy bez dobrego ciastka, w upalne dnie słodki zimny napój gazowany, itp.
Słodki smak jest jednym z pierwszych, jaki rozpoznajemy i lubimy najbardziej już od najmłodszych lat. Naturalne upodobanie do słodkich potraw oraz ich łatwa dostępność są głównymi czynnikami wpływającymi na wysoki poziom spożycia cukru w naszej codziennej diecie a tym samym problemów z nadwagą.

„mam ochotę na coś słodkiego…”

Bardzo często takie zdanie pojawia się w naszej głowie. Warto zastanowić się, skąd pochodzi to poczucie (ochota, apetyt). Gwałtowne zmiany stężenia cukru we krwi (głównie po posiłkach) przyczyniają się do odczuwania niepohamowanych napadów apetytu m.in. na słodycze. Sięgamy wówczas po różne słodkości, co jeszcze bardziej rozregulowuje nasz organizm ponieważ słodkie potrawy, szczególnie przekąski bardzo szybko podnoszą poziom glukozy we krwi. Prowadzi to jednak do krótkotrwałego uczucia sytości. Organizm ponownie domaga się słodyczy, a spożyty w nadmiarze cukier nie zostaje w pełni wykorzystany i odkłada się m.in. w tkance tłuszczowej. Jedzenie cukru powoduje bowiem apetyt na… cukier. Te kaloryczne przekąski szybko okładają się w formie brzydkich fałd tłuszczu. Cukier dostarcza tzw. pustych kalorii, powodując wzrost wagi (tycie).

Rozwiązanie problemu.

Aby ograniczyć ilości przyswajanych cukrów,a tym samym zadbać o smukłą sylwetkę warto sięgnąć po suplement diety Asumin.